Cała na przód!

photo

Temat: Akumulator, opony, oleje, baterie - recycling
Witam mam takie pytanko - czy są w Warszawie miejsca gdzie można za
darmo lub za niewielką opłatą oddać do utylizacji :

1)Akumulator samochodowy (nowy kupiłem w firmie wysyłkowej, więc
starego nie mogłem oddać)
2)Opony
3)Zużyte oleje samochodowe które zostały po wymianie
4)Zużyte baterie wszelkiego rodzaju (tutaj wiem że jest pojemnik przy
wejściu na UW przy krakowskim - gdzieś jeszcze?)

Wiem, że można to wszystko wywalić do kosza - ale zmieniajmy świat na
lepsze. Jakieś sugestie?

J.K.


Źródło: topranking.pl/1791/akumulator,opony,oleje,baterie,recycling.php


Temat: Lesiak jasnowidz
pies_na_czarnych napisała:

> Potrafi obiektywnie analizowac dane, ktore wypracowali jego pracownicy. Za to
> byl placony i mysle, ze swoja prace bral powaznie.

W Polsce (mam na mysli urzedy panstwowe) nie oplaci sie powaznie pracowac.
Dlatego pracuja tam sami ignoranci. Przyklad. Dzwonie do Ministerstwa Ochrony
Srodowiska (dla niezorientowanych, po godzinie 2 nie ma tam po co dzownic, nikt
nie odbiera). Za ktoryms razem ktos odbiera, po kilku przelaczeniach trafiam w
koncu do fachowca:

- W jakiej sprawie pan dzwoni?
- Recykling opon samochodowych.
- A to jest ziemia czy powietrze?
- ?!?!?!?!?!?!
- Tak, to bedzie chyba powietrze. A co pan chce z tymi oponami robic?
- Chodzi mi o recykling.
- No dobrze ale co pan chce z nimi robic, palic?




Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,50048034,50048034,Lesiak_jasnowidz.html


Temat: Sadzonki za odpady
Sadzonki za odpady

27 sierpnia br. w parku Staromiejskim odbędzie się II FESTIWAL RECYKLINGU.
Podczas festiwalu zorganizowana zostanie zbiórka odpadów. Osoby, które
dostarczą do Punktu Recyklingu którykolwiek z następujących odpadów: 10 kg
makulatury (prasa codzienna, tektura), 25 szt. opakowań ze szkła białego
(butelki, słoiki), 25 szt. puszek aluminiowych, 25 szt. baterii, 150 szt.
nakrętek od butelek typu PET, 150 szt. kapsli metalowych od butelek, 2 szt.
opon od samochodów osobowych lub dostawczych, będą mogły w zamian wybrać 1
sztukę z sadzonek drzew, krzewów oraz róż. Organizatorem Festiwalu jest Urząd
Miasta Sieradza. Zapraszamy.


W ramach imprezy przeprowadzone zostaną również następujące KONKURSY:
- plastyczny pod hasłem „Segregując odpady dbam o zdrowie człowieka i chronię
środowisko”,
- wiedzy o segregacji i recyklingu,
- na piosenkę ekologiczną,
- Eko-człowiek,
- pokaz mody ekologicznej.

Regulaminy konkursów dostępne na specjalnej podstronie miejskiego serwisu
internetowego www.umsieradz.pl. Szczegółowe informacje dotyczące Festiwalu
Recyklingu można uzyskać w referacie Ekologii i Ochrony Środowiska Urzędu
Miasta Sieradza. Osobami upoważnionymi do ich udzielania są: Urszula Pająk,
tel. 82-66-139, Joanna Kosmalska, tel. 82-66-140.


Nooo to mama sie uiieszyy ;) bo sloikow i papieru ci u nas dostatek :D


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,166,45871656,45871656,Sadzonki_za_odpady.html


Temat: Legalne punkty zamiast dzikich wysypisk
U nas w kazdej miejscowosci jest Recycling Centre gdzie za darmo oddaje sie
posegregowane smieci (niewielkie ilosci nieposegregowanych tez mozna). W
weekendy przed tymi punktami ustawiaja sie kolejki samochodow.
Anglicy jednak sa takimi samymi brudasami jak Polacy i mimo duzej ilosci centrow
recyclingu (i rachunkowi za wywoz smieci wliczonemu w podatek miejski) czesto
wywalaja smieci w workach czy opony do lasu albo na laki, az wstyd czlowieka
bierze...

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,410,60873524,60873524,Legalne_punkty_zamiast_dzikich_wysypisk.html


Temat: pieniądze szukają pomysłu :)
klientdonews napisał:

> szukam interesujących pomysłów na działalność gospodarczą w zakresie tzw.
> zielonej energii lub recyklingu odpadów lub doinwestuję rozwijającą się
> działalność - skala od 0,5 mln zł. I co na to forum? :)

Oferuje nastepujace projekty do rozwazenia. Techologie sa opracowane i sprawdzone w praktyce, urzadzenia gotowe do instalacji. Efekty konkurencyjne w stosunku do aktualnie wykorzystywanych zarowno pod wzgledem jakosci koncowych produktow jak i efektow ekonomicznych.
1. utylizacja opon samochodowych - wytwarzanie granulatu stosowanego jako dodatek do mas asfaltowych i betonowych, wylewanych na powoerzchni drog. Techologia "czysta" z punktu widzenia srodowiska.
2. czyszczenie cystern samochodowych i kolejowych, w cyklu zamknietym. Calkowicie ekologiczna technologia, mozliwy czesciowy odzysk transportowanych surowcow (np. paliw lub olejow). Instalacja moze byc dokonana przy dowolnej bocznicy kolejowej, na terenie dowolnej bazy transportowej albo przy trasie przelotowej jak stacja benzynowa.
3. zwiekszenie wartosci kalaorycznej - o 35%, oleju opalowego poprzez zastosowanie technologii przyspieszajacej i intensyfikujacej proces spalania. Techologia ekologiczna ogranicza znacznie emisje spalin. Do zastosowania w osiedlowych kotlowniach, etc. Rynek nie tkniety konkurencja.
Zainteresownych prosze o kontakt: ajan1@gazeta.pl
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,2,20655016,20655016,pieniadze_szukaja_pomyslu_.html


Temat: SdPl, UP i Zieloni 2004 podpisali porozumienie ...
Lepiej by bylo dla SPD rzadzic samodzielnie bez potrzeby ulegania
zielonym.System ten przrz lata funkcjonowal bezblednie.Oczywiscie ze jestesmy w
innym miejscu w gospodarce odpadami,co nie oznacza ze musimy slepo powielac
chore pomysly Zielonych.Przyklad pierwszy z brzegu.Prawie na kazdej ulicy,przy
kazdym domu staly pojemiki na butelki.Osobno biale,zielone i brazowe.Wystarczylo
wyjsc z domu,i wrzucic do opowiednigo pojemnika szklo.Dzisiaj nie.Musisz oddac
butelke w tym sklepie czy stacji benzynowej gdzie kupiles.Obcych opakowan sklepy
nie przyjmuja.A wiec gromadzisz flaszki w domu,segregujesz i odwozisz.Oczywiscie
kazdy sklep ma swojego odbiorce,ktory odbiera tylko od niego.Efekt jest taki,ze
ludzie wstrzymuja sie z zakupem napoi w oddalonych od domu miejscach i w efekcie
sprzedaz ich spadla o znaczacy procent(niektore sieci sklepow wycofaly dzieki
temu np piwo z sprzedazy)Samochody ciezarowe.puste kraza po miastach i gromadza
opakowania.Ludzie wyrzucaja do smietnikow lub w krzaki butelki po napojach
zakupionych np w podrozy.A caly ten bezsens jest sztucznie przez najlepszego
straznika czyli pieniadze w postaci kaucji.
Zieloni forsuja recykling pustych plastikowych opakowan.(wzrosl na te z prostego
powodu.Sa lzejsze,latwiej je odniesc do sklepu oddalonego onp 5 km)Zakladow
przerobu jest tylko pare.Korzystaja z olbrzymich dotacji produkujac z pustych
plastikow cos w rodzaju styropianowych "paluszkow"do wypelniania pustych
przestrzeni w opakowaniach.Niczego innego do tej pory sie nieda zrobic z tego
wtornego surowca.Koszt tego to miliardy Euro.Ile?Nikt nie wie.Nie liczy sie aby
nie szokowac spoleczenstwa.W tym rowniez straty dla srodowiska z tytulu
podwyzszonego zuzycia samochodow,opon,paliwa itd.Oczywiscie finansowane to jest
z kieszeni podatnika.Nazywa sie to nawet ladnie.Podatek ekologiczny.Placa go
wszystcy.Lacznie z tymi ktorzy stracili prace.Np przy produkcji pojemnikow na
opakowania stojace na ulicach,kierowcy samochodow ktorzy oprozniali te
pojemniki,ludzie w sortowniach,hutach szkla,Likwidacji ulegly firmy ktore sie
tym zajmowaly.Jednoczesnie likwiduje sie elektrownie jadrowe,poniewaz zuzyte
prety...A jest udowodnione ze elektrownie atomowe sa najbardziej ekologicznymi
zrodlami energi.Elektrownie sloneczne,wiatrowe funkcjonuja wylacznie dzieki
olbrzymim dotacjom.Nie mow o skladowaniu zuzytych pretow.Prety z wszystkich
Europejskich atomowek sa mniej szkodliwe dla otoczenia niz jedna halda
fosforogipsowa kolo Gdanska.I ta bedzie rowniez "swiecic" przez tysiac lat.
Mozna przytoczyc jeszcze tysiac przykladow na szkodliwosc dzialania "zielonych"
Lecz po co?Wystarczy popatrzec na marazm gospodarki niemieckiej.Marazm wywolany
zbyt wysokimi podatkami.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,24567254,24567254,SdPl_UP_i_Zieloni_2004_podpisali_porozumienie_.html


Temat: Facet zmienil olej i wylal na trawnik!
Wiem, ze w Polsce jest problem z "environmentaly friendly" usuwaniem materialow
takich jak zuzyty olej, akumulatory czy opony. Ponizej jest moj komentarz jak
sie to robi w Kanadzie.

Zuzyty olej wrzetwarzaja specjalne zaklady. Zbieraja go wszystkoe warsztaty
samochodowe. Tutaj malo kto sam brudzi sobie rece wymiana. Ale jezeli to robi,
to zbiera olej i oddaje do pobliskiego warsztatu. Kiedys sam cos takiego
zrobilem i nie mialem z tym zadnego klopotu.

Akumulatory. Tutaj przy kupnie pobierana jest specjalna oplata (kilka dolcow)
pokrywajaca koszt likwidacji albo przetworstwa szkodliwych materialow. Stary
akumulator mozesz zostawic w sklepie gdzie kupiles nowy. W miastach
tutejsze "gminy" prowadza tzw "recycling depot" czyli miejsce, gdzie odwozi sie
stare papiery, tekture, metale, lodowki (freon). plastiki, czesciowo zuzyte
puszki z farbami, butle po propanie, no i oczywiscie stare akumulatory.
Stare akumulatory sa nastepnie przemyslowo rozbierane a komponenty takie jak
plastik olow i kwas neutralizowane i przygotowane do recyclingu.

Opony. Tutaj tez pobiera sie "environmental fee" czyli oplate pokrywajaca
koszty wtornego przetworstwa zwanego recyclingiem. Wynosi ona ok $3 od opony.
Zuzyte opony zostawia sie w sklepie, gdzie kupiles nowe, albo dwa razy do roku
wystawia przed dom w czasie specjalnej zbiorki "smieci".
Wiekrzosc opon jest nastepnie wtornie przetwarzanych.

Dodam tylko, ze wylewanie oleju czy kwasu z akumulatorow do otwartych sciekow,
rzeki, jeziora czy ziemi morze byc bardzo kosztowne. Stwierdzenie np. oleju
samochodowego w ziemi na prywatnej posesji, czyni nieruchomosc bezwartosciowa,
a koszty oczyszczania moga przekroczyc jej wartosc. Olej rozprzestrzenia sie i
moze wedrowac dosc daleko wraz z woda deszczowa i wodami podziemnymi. Polecam
wiec ostroznosc pod tym wzgledem wszystkim szczesliwcom posiadajacym domek i
dzialke. Wiem, ze w Polsce nikt na to jeszcze nie zwraca uwagi, ale Europa juz
puka do drzwi. Wasze dzieci moga wiec odziedziczyc po was spadek, ktorego
oczyszczenie na zadanie lokalnej administracji moze kosztowac znacznie wiecej
niz bedzie kiedys warty. Znam podobne przypadki w swojej okolicy.
Podobnie od sprawcy zanieczyszczenia strumienia rzada sie zwrotu kosztow
oczyszczania i strat z tym zwiasanych.

Pozdrowienia
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,2657903,2657903,Facet_zmienil_olej_i_wylal_na_trawnik_.html


Temat: czy 7 letni złom to jeszcze samochód?
Samochod siedmioletni w Skandynawi jest na polmetku swojego zycia i cieszy sie
jak najlepsza kondycja,przebieg jego moze wynosic od 300kkm do 500kkm nawet
tylko 200kkm.90% samochodow jest solidnie servovana i to jest tajemnica
dlugowiecznosci.Obecnie jezdzi sie tylko na pelnym syntetyku i
polsyntetyku.Mineral uzywaja samochody tzw Antyki.
W Szwecji nie remontuje sie silnikow,jezeli ktos takowy rozwali zamawaia sie na
autoryzowanym zlomie z gwarancja do kazdego modelu.
To jest prawdziwy recycling.Nowe samochody jezdza do stacji autoryzowanych a
juz po trzech lub czterech latach do stacji ogolnych.Powod taniej.
Osobiscie jezdze moja stara Camra 2.2 z roku AD 1992 ktora zbliza sie juz do
polmilionowego przebiegu.Nie mialem nigdy zadnego na niej zaznaczenia na
kontroli rocznej.Zawsze ja sam przygotowuje i sam wykonuje servisy.Dzisiaj ze
wzgledu na wiek samochodu wartosc jego jest w granicach od 7kksek do 10kksek.
Coz opony zimowe kupuje zawsze nowe i z gornej polki.To samo dotyczy opon
letnich.Powod co roku jezdze w Alpy i do Wloch i CH. Na autobhan grzeje nie
wiecej jak 170km/h ale na tempomacie. Wyciaga jeszcze tyle jak byla nowa
205km/h.Ma niskie zuzycie paliwa nie psuje sie.
Dlaczego;
po 200kkm po 400kkm wymieniono wszystkie kolumny z amortyzatorami dobre czy
zle,koncowki pol osi napedowych z przegubami.Laczniki stabilzatora z amortyzatorem.
Olej tylko Mobil 1
5W-50,swiece tylko platynowe,zmiana oleju co 10kkm.Orginal katalizator malo tego
caly uklad wydechowy jest orginalny i niema wcale rdzy.Olej w skrzyni biegow
wymiana co 60kkm.Pelny syntetyk.
Nakladki hamulcowe tylko z Toyoty,tarcze tylko z Toyoty.
jakakolwiek czesc sie zuzyje natychmiast ja zastepuje nowa lub nowym
zamiennikiem godnym uwagi.
Na poczatku kupowalem nakladki najtansze efekt po drugim razie nie bylo tarcz
hamulcowych. Jak zalozylem tarcze orginaly i nakladki tez juz tarcze sluza 9lat
a nakladki co 3lata.
Kiedys ubezpiecznie zapytalo mnie czy sie nie boje tak starym autem jechac w
zimie w Alpy? Odpowiedzialem ,ze nie jest pelnosprawne. Ma ubezpieczone na full
ze znizka 75%. na tyle lat byla przednia szyba zmieniona 3 razy.Obecna ma 4
lata i jest rozwalona kolcem z zimowki.
Chyba ja znowu wymienie .
Wniosek,nie mam zamiaru zmieniac bo i poco.Wozi swietnie z A do B tanio i
wygodnie,ubezpieczenie tanie a jak sie przesiade to na elektryczny.
Pzdr.Sky.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,95160222,95160222,czy_7_letni_zlom_to_jeszcze_samochod_.html


Temat: Naukowcy z Politechniki Krakowskiej opracowali ...
Nie mam żalu o pieniędze które państwo DO TEJ PORY włożyło w rozwój tego
wynalazku. Nie prubuję również oceniać jego meritum. Zarówno wynalazkowi jak i
jego twórcom życzę prawdziwego sukcesu. Apeluję jedynie do mniej
wtajemniczonych czytelników, by nie ulegali tak łatwo dziennikarskiej magii i
nie brali wszystkiego co czytają za pewnik.
Jeśli opisywany materiał ma zalety o których przekonuje artykuł, i jest
ekonomiczny w produkcji, czytelnicy nie muszą się martwić o jego przyszłość.
Apeluję jednak, by nie politycy decydowali o jego dalszej przyszłości, a twarde
reguły rynku. Z doświadczenia wiem, że w przeciwieństwie do polityków, reguły
te będą bezstronne i nie zawiodą.

Wiem również z doświadczenia, jak małe są szanse by obietnice twórców
zmaterializowały się w praktyce, a jak duże, by ktoś odgórnie zadecydował, czy
wynalazek jest wart wpompowania w niego pieniędzy których podobno nasze państwo
nie ma.

Z poważaniem,
Janek

PS. W USA wyrzuca się rocznie niewyobrażalne ilości zużytych opon
samochodowych. Równocześnie rocznie zgłaszana jest ogromna liczba pomysłów na
ich utylizację, zaczynając od ich domieszki do asfaltu po spalanie w
elektrowniach. Na bardzo małą skalę się to czyni, ale zdecydowna większość
ląduje na gigantycznych śmietniskach. Po prostu USA nie stać na dopłaty do tego
kosztownego recyclingu ("Emphasis - recycling" w Rubber&Plastic News- October
6, 2003).
Nie wystarczy aby coś miało wyłącznie sens, musi jeszcze mieć sens ekonomiczny
a o tym rynek a nie rząd decyduje. Pozostaje mi żywić nadzieje, że w Polsce
obowiązują podobne reguły.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,32,8350554,8350554,Naukowcy_z_Politechniki_Krakowskiej_opracowali_.html


Temat: Czy jestesmy blisko samochodow "ekologicznych"
Nie myslalem skierowac ten watek na wieczne spory o hybrydach
elektrycznych.Aby mozna bylo wtyciagnac logiczne wnioski z dyskusji nalezy podac
roznice miedzy samochodem " ekologicznym " i samochodem "czystym".
Wiekszosc badan dotyczy obecnie samochodow czystych to znaczy o emisjach
pozbawionych(w miare mozliwosci) recyklingu (przerobce) odpadow .W tej
dziedzinie przemysl samochodowy zrobil ostatnio szcegolne postepy.
Samochod "ekologiczny" powinien brac pod uwage wszystkie mozliwe
zanieczyszczenia srodowiska.Biorac pod uwage emisje CO² szeroko omawiana nie
nalezy zapominac ,oliwy ,dodatkow do paliw ,opon ,akumulatorow...
Jednym z czynnikow zanieczyszczenia powietrza bardzo trudnym do eliminacji
jest ozon faworyzowany przez tlenki azotu .Zmniejszenie ozonu jest trudne
gdyz on rozplywa sie przez obszary czasami dalekie od ruchu .Ozon zalezy od
szybkosci samochodow.Problem ozonu nie jest problemem centrum miasta ale
obszarow wojewodztw.Dzisiaj nie ma innej metody na zmniejszenie ozonu jak
planowanie ruchu samochodowego i szczegolnie szybkosci pojazdow.Bowiem
zwiekszenie sybkosci ruchu powoduje zwiekszenie wydzielanych gazow.
Planowanie ruchu drogowego jest czynnikiem politycznym.Przemysl proponuje
raczej niesmialo naped hybrydowy silnik sapalinowy + maszyna elektryczna +
suprakondensator.Dozowanie proporcji naped spalinowy/naped elektryczny wydaje
sie byc korzystnym dla duzego silnika elektrycznego ~30KW i "malego diezla"
dwucylindrowego na 10-15KW.Natomiast kombinacje typy silnik spalinowy +
silnik pneumatyczny lub hydrauliczny to ciekawa zabawa dla inzynierow ale
nie majaca duzo praktycznego sensu.
Dodajmy ze zaden hybryd: motor spalinowy + naped elektryczny nie zmniejsza
CO² po za krajem takim jak Francja.
Wprowadzenie hybrydow moze pozwolic w krajach nie dysponujacych silowniami
jardrowymi na pewne zmniejszenie CO² uzywajac stacji magazynowania energii
jak np.Japonia ktora buduje stacje baterii ladowanych w nocy i mogacych
w dzien sluzyc do ladowania samochodow ekektrycznych.Tak samo mozna uzywac
energii slonecznej do sprezania gazow.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,32,49238461,49238461,Czy_jestesmy_blisko_samochodow_ekologicznych_.html